29 Nisan 2012 Pazar

BIR EGE ESINTISI REZENE SALATASI




      Cumartesi günü halamın köy pazarına gittiğini öğrenince dayanamayıp taze otlardan almasını rica ettim. O da sağ olsun beni kırmayıp Radika ve Rezene almış birkaç demet daha önce rezene ile hiç birşey yapmamama rağmen kokusu beni doğrudan yakaladı. Kocişinde egeli olması nedeni ile otlarla haşır neşiriz epey bir dedim bundan en iyi güzel bir salata olur hemen araştırmalara girdim ve güzel bir salata tarifini edindim.


 Malzemeler:

1 demet taze rezene

2 yemek kaşığı sirke


1 büyük limonun suyu


5 dış sarımsak


2 çay kaşığı tuz

1 fincandan biraz fazla sızma zeytinyağı

Rezenelerimizi güzelce yıkadıktan sonra sirkeli suda biraz bekletiyoruz. Daha sonra durulayıp kalın saplarını ve ince saplarını ayırıyoruz. Kalın saplarını kaynamış tuzlu suya atıp 2 dakika kadar pişiriyoruz daha sonra ince saplarını da tencereye ekleyip biraz daha haşlıyoruz. Bu sırada derin bir kasede sirke,  ezilmiş sarımsak, tuz, yağ ve limon karışımımızı hazırlıyoruz. Haşlanan rezenelerimizi süzdükten sonra soğuk buzlu Su dolu kabımızda dirilmeleri için bekletiyoruz. Daha sonra süzüp hafifçe suyunu sıktıktan sonra yaklaşık 1 cm kalınlığında kesiyoruz ve karışımın olduğu kaba ekleyip karıştırıyoruz. Sonrasında servis tabağimiza alıp servis yapabiliriz.

Afiyet olsun Şekerler...

Published with Blogger-droid v2.0.4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder