20 Nisan 2012 Cuma

HATAY işi GÜL Yapraklı LOKUM

...GÜL TADINDA LEZZETLER DURAĞI...




            Aslında uzun bir zaman oldu Eski Feshane fabrikasında duzenlenen HATAY ANTAKYA günleri hakkında birşeyler yazmam  gerekiyor diye içim içimi yiyordu. Düşündüm ki bütün antakya mutfağını bir kaç saat içinde taşarak zaten zevkin doruğunda dakikalar geçirdim ama bu lezzetler arasında en ilginci başta melisa çayının o tomurcuk formuna benzettiğim ama tadını aldıktan sonra bunun muhteşem renk ve kokulara sahip gül yaprakları ile bezenmiş bir gül lokumu olduğunu anladım. Ilk etapta ağızda kurutulmuş yaprakları yerken tuhaf bir his bıraksa da zamanla lezzetindeki gizemli tatlar ortaya çıkıyor. Imalatı sırasında klasik gül lokumunun imalatı yapiliyor ve daha tam soğumaya başladığında. Özenle temizlenmiş ve guneste serilerek kurutulmuş gül yaprakları ile kaplanıyor. Soğuma işlemi sırasında yaprakların gizemli aroması da lokuma ayri bir lezzet katıyor. Daha sonra kesim işlemi yapılıp paketleniyor.  Istanbul da nerede satılıyor bilmiyorum ama Antakya nin meşhur petek pastahanesinden temin edilebilir. Bununla beraber gülleri ve kilimleri ile de meşhur olan isparta ilimiz de de bu tarz gizemli tatlar bulunuyormuş en kısa zamanda gidip görmek gerek  ;) . Şimdilik bu görsel güzelliği sizinle bu foto aracılığı ile paylaşıyorum umarım gerçeğini de görme ve tatma firsatiniz olur.

Published with Blogger-droid v2.0.4

1 yorum:

  1. farklı lezzetleri merak edenlere öneririm.Ben görüntüsünü daha çok sevdim aslında.

    YanıtlaSil